Niet naar Tanji, het vissersdorp

29 juli 2022 - Kololi, Gambia

Gisteren schreef ik dat Rosan en Frank het verlaagd plafond uit het kantoortje hebben verwijderd, waarboven vleermuizen huisden. Daarbij kregen ze een hele wolk stof over zich heen.
Ik werd even gecorrigeerd toen ik de blog voorlas: het was geen wolk stof, maar een wolk vleermuizenpoep. 2x brrr... Goed schoonmaken.

IMG-20220728-WA0009

Alhagy, onze chauffeur heeft koorts. Hij is toch naar ons hotel gereden, en rijdt ons naar de school. Daar gaat hij een paar uurtjes slapen in de bus. We waren van plan om na het werk  de winkel van de ict-docent te bekijken en daarna nog Tanji het vissersdorp te bezoeken.
Na een paar uurtjes slapen is Alhagy een beetje opgeknapt. Toch besluiten we om het middagprogramma te schrappen en terug te gaan naar het hotel. Alhagy kan dan naar huis en zijn bed in duiken.

's Morgens werken we hard. Het kantoortje ruimen we op van de vleemuizenpoep.

IMG-20220729-WA0008IMG-20220729-WA0006

We maken de bibliotheek verder netter. De muren onder het dak hogen we op.

IMG-20220729-WA0012

En we leggen gordingen als onderdeel van het verdakken.

DSC06895

Een binnenmuur van een lokaal verven we met een verfspuit.

20220729_130137

De opstapjes bij een aantal lokalen verbreden we.

IMG-20220729-WA0009

In het verbrede opstapje hebben we een aantal van onze namen geschreven. Dat zorgt er voor dat de bovenkant niet meer glad is, waardoor je minder snel uitglijdt. Wij hebben ervaring met natte traptredes. Het is nu dus 3-1. Een punt voor Jeugd-voor-Gambia.

Vlak voordat we weggaan krijgt Ike een brief met armbandjes van één van de leerlingen. Heel bijzonder en leuk.

20220729_130838

In het hotel hebben we tijd voor onszelf en het zwembad.

DSC06938

Rondom de kaars.

Ike leest de brief voor die ze van een van de studenten heeft gekregen. Daaruit blijkt liefde voor ons als groep Jeugd-voor-Gambia die hier aan het werk zijn.

Ieder van ons verteld waar ze liefde hebben ontdekt in de afgelopen week.

Op weg naar het eten blijkt dat de trap nat is geworden: 5-1 in het voordeel van de regen. Geen gewonden.

1. Jan en Greetje:
    29 juli 2022
    Ontzettend leuk om jullie verhalen weer te lezen. En.....wat hebben jullie veel gedaan/ gerepareerd. Toppie!!!!
  2. Elly:
    Goed bezig allemaal 😀
  3. Jan en Herma:
    29 juli 2022
    Top, wat zijn jullie weer goed bezig geweest. En verstandig dat jullie je programma hebben aangepast . Hopen dat hij morgen wat beter is
  4. Betty:
    29 juli 2022
    Prachtig om te zien wat jullie doen. Top. Opvallend verschil: mensen met veel en weinig kleren aan. Genoeg zonnebrandcreme bij de hand denk ik. Gelukkig ook tijd voor ontspanning. Veel succes samen.
  5. Sanne en Marthijn:
    29 juli 2022
    Zoals wij kunnen lezen in de mooie verslagen hebben jullie weer veel gedaan, top hoor!
    Hopen dat Alhagy morgen weer wat beter is.
  6. Wietse en Yvette:
    30 juli 2022
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Jullie zijn goed bezig, er wordt flink veel gedaan! Hopelijk blijft de regen weg.
  7. Joke:
    30 juli 2022
    Top wat zijn jullie weer goed bezig geweest, veel gedaan.leuk om jullie zo te volgen. Groetjes Stoffer en Joke.
  8. Dick van der Vaart:
    30 juli 2022
    Bedankt voor jullie boeiende verhalen. Ik volg ze dagelijks. Ik stuur ook regelmatig een reactie, maar ze komen niet altijd aan. Wat werken jullie hard! Hartelijke groet, ds. Dick van der Vaart
  9. Dick van der Vaart:
    30 juli 2022
    Wat werken jullie super hard ! Foto video,s en jullie verhalen zijn heel leuk om te lezen. De school knapt er duidelijk van op. En wat leuk om contact te hebben met de Gambianen!
  10. Johan en Jannie:
    30 juli 2022
    Wat zijn jullie goed bezig. Chapeau!
    Leuk om het verslag te lezen en de foto’s te zien.
    Nog veel werkplezier en geniet van het er zijn en de contacten met de mensen.
    Een hartelijke groet van Johan en Jannie Kroesen
  11. Fam .Lammers ,:
    30 juli 2022
    Wat hebben jullie de afgelopen week weer veel werk verzet , morgen is het Zondag hopelijk hebben jullie dan een rustdag om Maandag weer met frisse moed aan de slag te gaan.
  12. Durk en Diny Abma:
    30 juli 2022
    Er word weer hard gewerkt alle lof, prachtig om jullie verhalen te lezen en de sprekende foto’s te bekijken, dat vissersdorp Tanji komt vast nog wel.
    Diny en Durk
  13. Miriam Bruinsma:
    31 juli 2022
    Willen jullie Alhagy betershap toewensen!
    Wat een leuke foto's! De zwembad foto's zijn erg leuk!
    En zag ik een mooie vogel, kan ik goed gebruiken voor de nieuwe kaarten, thanks!