Work work work

25 juli 2022 - Kololi, Gambia

Smeer, breek, schroef, veeg, opruim, sleep, krui, vlecht, metsel, bouw, stapel klim, schep en sloop.

Veel gedaan! Er zijn nu 2 lokalen waar het dak is vervangen. De  nieuwe dakplaten zijn dikker en dus beter dan de oude. Ze gaan vast veel langer mee.

DSC06503

DSC06521

Naast de bouwvakkers zijn er ook anderen die ons helpen. We maken veel praatjes.

DSC06468

Mooi om zo contact te maken en elkaar te leren kennen. Ze willen je zo graag helpen dat ze het werk ook overnemen als je het niet wilt. Soms ga je dan op zoek naar een nieuwe klus. Of je pakt de schep koppig weer terug. Want ook op het nieuwe klusje kan er iemand zijn die de schep uit je handen neemt...
Gelukkig klussen genoeg.

DSC06491DSC06466

We metselen de buitenmuur weer op zodat die ook weer heel is.

DSC06479DSC06481

Verder starten we met het opruimen van de bibliotheek.

Om 15.00 uur is het genoeg voor vandaag en vertrekken we weer richting het hotel. Heerlijk even douchen en zwemmen.

Rondom de kaars

Er zijn dingen of gebeurtenissen waar we ons zorgen over maken, maar buiten onze invloed ligt om er wat aan te veranderen. Dan hoef/moet je ne er geen zorgen over maken. "Stoïcijns" heet dat. We maken een rondje en laten zo.wat zorgen achter waar we (op dit moment) toch niets aan kunnen doen.

1. Elsbeth Drogt:
    Goed bezig allemaal!
  2. Alien:
    25 juli 2022
    Vandaag een droge dag en veel werk verzet zo te zien. Schiet lekker op zo. Top.
  3. Jan en Greetje:
    Goed werk verricht.👍
    Leuk werk hè, die bibliotheek opruimen.😉
    We wensen jullie heel veel plezier en nieuwe indrukken.
    Groeten, Jan en Greetje Godeke
  4. Miriam Bruinsma:
    25 juli 2022
    Nou bij de eerste zin moest ik meteen denken aan het liedje van Ramses Shaffie
    😄. Echt geweldig wat jullie doen en in die hitte notabe! Petje af!
  5. Annelies Brouwer:
    Goed bezig!
  6. Jan en Herma:
    25 juli 2022
    Zo....Goed bezig allemaal . Poe wat weer een rommeltje in de bibliotheek....het was er ZO NETJES toen wij weggingen ( haha)
    Maar fijn dat het vandaag droog was
  7. Opa Drogt:
    25 juli 2022
    Hey allemaal.Ik ben de opa van Naomi. Wat leuk om al deze verhalen te lezen. Het is mooi om te zien en horen met welk elan dit allemaal gebeurt. En Naomi, nam je de snelste weg naar beneden?
  8. Corine:
    25 juli 2022
    Accept what you can' t change
    Change what you can't accept.
    Mooi kaarsenmoment.
  9. Kerst en Frouckje:
    25 juli 2022
    Toppers, wat verzetten jullie een werk zeg! Heel mooi om zo mee te genieten.
    Je kunt de wereld niet veranderen maar je kunt door het werk of door de contacten wel iets veranderen in het leven van die ander. Houdt dat voor ogen!
  10. Sanne en Marthijn:
    25 juli 2022
    Fijn om te lezen dat jullie werkzaamheden en materialen zeer worden gewaardeerd en ook de motivatie geven aan iedereen om mee te helpen. Zet hem op met dit goede werk💪
  11. Dick van der Vaart:
    26 juli 2022
    Wat zijn jullie hard aan het werk en dat in de hitte! Respect! Lastig maar wel heel leuk dat sommigen de klus uit jullie handen nemen. Er zijn ook zorgen begrijp ik maar die brengen jullie niet onder woorden. Fijn dat jullie na noeste arbeid ( kennen jullie het woord moest? ) Lekker kunnen gaan zwemmen. Heb het goed samen ! Hartelijke groet Dick van der Vaart
  12. Roland en Leontien:
    26 juli 2022
    Wat zijn jullie lekker bezig. Goed om te lezen dat iedereen enthousiast mee wil helpen. Het schiet lekker op zo!
  13. Gerrit en Frieda:
    26 juli 2022
    Al een hele verandering met een goed solide dak en de andere gedane klussen. Leuk om mee te kunnen lezen over de uitdagingen en het plezier. Toppers!