Na een maand wordt er nog steeds gewerkt

4 september 2022 - Hoogeveen, Nederland

We zijn nu een maand weer terug uit Gambia en hebben daar de dingen kunnen doen die we wilden doen:

Het dak is verdakt, de buitenmuur gerepareerd, de bibliotheek opgeruimd en opstap (stoep) gestort voor de ingang van de deuren naar de lokalen.

DSC07559

Maar helemaal af en afgewerkt was het niet. Maarten en de Gambiaanse bouwvakkers gaan na ons vertrek gewoon door. Zij doen  de verdere afwerking en nog een paar andere noodzakelijke klussen. En gelukkig stuurt Maarten hierover regelmatig foto's en verhalen, zodat we ook jullie op de hoogte kunnen houden.

De kopgevel en voorkant bij de deur van het computer lokaal zijn dicht gemaakt.

WhatsApp Image 2022-08-11 at 11.26.14 (2)

De achterzijde is dichtgemaakt en de stukken bovenin bij de tussengevels (waar beton is gestort) zijn ook gepleisterd.

De timmerman heeft het verlaagd plafond van Fatu haar office (kantoor) aangebracht.

WhatsApp Image 2022-08-11 at 21.04.43 (1)

WhatsApp Image 2022-08-11 at 21.04.43 (2)

De plafondplaten worden aan de bovenkant beschermd met wat vernis om eventuele vocht intrekking te voorkomen (preventief).

De buitenkant van de lokalen worden gesprayd met cement.

WhatsApp Image 2022-08-19 at 20.57.27

WhatsApp Image 2022-08-26 at 17.10.23

Het kantoortje aan de overkant van het plein lekt ook. Er zijn nog platen over. Dus wordt het kantoortje ook verdakt.

WhatsApp Image 2022-08-19 at 20.57.28

WhatsApp Image 2022-08-26 at 17.11.20

De 2 kantoortjes en het computerlokaal zijn geschilderd.

WhatsApp Image 2022-09-04 at 14.35.34

Als er nog geld over is worden de overige lokalen ook geschilderd.

WhatsApp Image 2022-09-04 at 14.35.33

Goede berichten uit Gambia. Als de zomervakantie voorbij is, kunnen de leerlingen in de klaslokalen en de het personeel in de kantoortjes droog zitten. Door de reparaties aan buitenmuur blijven de geiten buiten het schoolplein. Al met al kunnen ze op deze school weer jaren vooruit met deze gerenoveerde lokalen. Mooi om zo een school in Gambia te kunnen helpen. Het is voor ons een onvergetelijke ervaring geweest!

Dank jullie voor het meeleven en alle reacties.

DSC07887b