Eerste dag uitrusten en toeristje spelen

27 april 2024 - Kololi, Gambia

Vanmorgen zijn er een aantal van ons al vroeg op om het resort en het strand te verkennen. Het strand is rommeliger dan we ons kunnen herinneren van 6 jaar geleden. Maar voor de rest zien we veel mooie dieren: Vogels, waaronder veel gieren en ook een groep apen brengen een bezoek aan het resort.

10000349071000034868

Het ontbijt was heerlijk en gezellig. We hebben jullie reacties voorgelezen. Dat doen we elke morgen. Verder zijn we oranje gekleurd: Leve de koning!

1000034893

Een groot gedeelte van het geld wordt gewisseld van euro's naar delasi. Dat levert grote paketten met geld op. Hiermee wordt straks rijst, bouwmaterialen gekocht en het loon van de bouwvakkers betaald. Ook zelf wisselen we onze euro's om. Het is wel weer wennen om ander geld in handen te hebben.

1000034923

1000034922

Er wordt veel gepraat over Annie. Annie is de ook mee, maar we zien haar weinig. Ze houdt zich wat afzijdig. Waarschijnlijk is ze wat zenuwachtig omdat zij in Gambia achterblijft. De volgende keer meer over Annie.

1000034977

1000034983

We gaan vandaag naar het apenbos. Alhagi heeft bananen gekocht. De apen lopen vrij rond en zijn redelijk mak. We genieten van de parchtige apen en aapjes. Sommige zijn maar een paar weekjes oud.

10000349871000034995

1000034961

10000349571000034955

In de namiddag drinken we wat bij het gezin van Alhagi. We zien Yassin en de kinderen, Mohammed, Huja, Hamza en Yassin weer. Op de terugweg valt ons op dat er veel "volkstuintjes" in gebruik zijn. Dat is een vrij groot stuk grond waar de dorpelingen zelf groente kunnen verbouwen. Er zijn daarbij een aantal waterputten aanwezig om de dorre grond veuchtbaar te houden.

1000035082

In het resort verwerken we samen de dag met een mooie overdenking van Okke.

1000035055

Morgen is het zondag. Nog een dagje tourist spelen voordat we naar de kliniek gaan.

Foto's: https://projectgambia.reislogger.nl/jeugd-gambia-2024/foto/1e-dag-bijkomen

1. Miny Huis in 't Veld:
    27 april 2024
    Wat een geweldige dag hebben jullie gehad. Dank voor alle mooie foto's. Vooral van de apen. Voor morgen ook een mooie dag.
  2. Marja Leasa:
    27 april 2024
    Inderdaad fantastisch mooie foto’s!
    En leuk ook om de naam Alhagi weer tegen te komen. Al jarenlang jullie vaste chauffeur en ik ben heel benieuwd wie Annie is.
    Voor morgen zeker weer gaan genieten!
  3. Marijke:
    27 april 2024
    Wat een stapel geld! Doe er maar voorzichtig mee! Veel plezier morgen.
  4. Jannie en Selena:
    Mooie foto’s! Veel plezier morgen😃
  5. Gert en Alien:
    28 april 2024
    Prachtige foto's. Mooi om te zien. Ook goed om te lezen dat er moestuintjes zijn. Geniet vandaag ook nog van de vrije dag. Groet, Gert en Alien
  6. Frank Lammers:
    28 april 2024
    Leuk om Alhagi en zijn familie weer te zien! Wat zijn de kindjes weer gegroeid! Maar ja, dat is wat ze doen😜 Gaan jullie nog traditioneel met de knuistjes eten? (aanrader)
  7. Stef en Anne:
    28 april 2024
    Wat een prachtige dieren hebben jullie gezien! Nu al op de eerste dag lekker aapjes op de schouder! Het is te merken dat jullie stonden springen om weer in Gambia te zijn!
  8. Yvonne en Adrie:
    28 april 2024
    Die oranje slingers, paste in de koffers, geen wonder dat je erop moest zitten om hem dicht te krijgen!
    Heerlijk bijkomen en van de zon 🌞 te genieten, de natuur en tuintjes!
    Succes met de rijst karren! En rondbrengen!
    Die pootjes van de aapjes, zijn die zacht? Hoe voelt dat op jullie schouders?
    Maak er weer een mooie dag van liefs Adrie en Yvonne
  9. Conny Pattipeiluhu:
    28 april 2024
    Klep niet open.... wat een service dat er direct in de vroege ochtend al weer een andere bus geregeld kon worden. 👍🏼
    De vogels zijn prachtig!
    Dank voor het delen van deze mooie herinneringen 🙏🏼 Een Gezegende zondag toegewenst. H.gr.
  10. Familie van der Laan:
    28 april 2024
    Dank voor de update. Mooie foto's van de toeristische kant van het bezoek aan Gambia. Een plezierige manier van acclimatiseren om deze week aan de slag te gaan. Succes gewenst!
  11. Diny abma:
    Vandaag jullie blog gelezen,
    T.jonge wat zijn jullie al druk bezig met mooie foto.s voor ons thuis te maken.
    Hebben we een indruk wat jullie zoal doen,
    Mooie standen,leuke dieren en vogels
    Geniet er van,wij genieten met jullie mee.
    Groet van mij Diny.
  12. Rens:
    28 april 2024
    Wat fijn om elke dag met jullie mee te kunnen beleven .De foto's laten alles heel mooi zien

Jouw reactie