Onderweg naar Gambia

19 juli 2022 - Hoogeveen, Nederland

Het is vroeg vanmorgen: 2.45 opstaan en om 3.30 uur bij de Oosterkerk. Er staan heel veel mensen om ons uit te zwaaien. Familie, maar ook vrienden en zelfs buren zijn halverwege de nacht uit bed gestapt om ons uit te zwaaien. Dat doet ons goed! Tot o6 augustus!

Op het vliegveld in Brussel worden we aangesproken door een meneer die "Gambia" op onze shirtjes zag staan. We komen aan de praat. Hij is voetballer. Op 17 jarige leeftijd is hij via Engeland in IJsland terecht gekomen. Nu gaat hij weer voor een maandje terug. Ook om zich te realiseren hoe goed wij het hebben in het westen, maar ook de sfeer van elkaar helpen en het hebben van plezier weer te proeven. Je went zo gauw aan het westen.

Het vliegtuig vertrekt met flinke vertraging. Er moet nogal wat bagage worden geladen. Het laden duurde langer door de warmte in België. Ze moesten het wat rustiger aandoen.

Na alle controles en papierwerk bij de douane worden we opgewacht door onze chauffeur/gids/vriend Alhagi. Hij brengt ons met het busje door het drukke Senegambia. Zelfs daar heb je files.

Bij het hotel merken we pas echt dat het warm is. We checken allemaal onze kamer in en gaan nu eerst wat eten. Gelukkig in bufffetvorm. Dan kunnen we lekker zelf kiezen.

Daarna lekker slapen. Tot morgen!