Onderweg naar Gambia

19 juli 2022 - Hoogeveen, Nederland

Het is vroeg vanmorgen: 2.45 opstaan en om 3.30 uur bij de Oosterkerk. Er staan heel veel mensen om ons uit te zwaaien. Familie, maar ook vrienden en zelfs buren zijn halverwege de nacht uit bed gestapt om ons uit te zwaaien. Dat doet ons goed! Tot o6 augustus!

Op het vliegveld in Brussel worden we aangesproken door een meneer die "Gambia" op onze shirtjes zag staan. We komen aan de praat. Hij is voetballer. Op 17 jarige leeftijd is hij via Engeland in IJsland terecht gekomen. Nu gaat hij weer voor een maandje terug. Ook om zich te realiseren hoe goed wij het hebben in het westen, maar ook de sfeer van elkaar helpen en het hebben van plezier weer te proeven. Je went zo gauw aan het westen.

Het vliegtuig vertrekt met flinke vertraging. Er moet nogal wat bagage worden geladen. Het laden duurde langer door de warmte in België. Ze moesten het wat rustiger aandoen.

Na alle controles en papierwerk bij de douane worden we opgewacht door onze chauffeur/gids/vriend Alhagi. Hij brengt ons met het busje door het drukke Senegambia. Zelfs daar heb je files.

Bij het hotel merken we pas echt dat het warm is. We checken allemaal onze kamer in en gaan nu eerst wat eten. Gelukkig in bufffetvorm. Dan kunnen we lekker zelf kiezen.

Daarna lekker slapen. Tot morgen!

1. Alien en Gert:
    19 juli 2022
    Leuke foto's, zo te zien zit ondanks de lange reis, de sfeer er goed in.
    Succes in The Gambia
  2. Corine:
    19 juli 2022
    Nu gaat het echt beginnen.
  3. Jan en Greetje:
    19 juli 2022
    Heeel vééél plezier in Gambia. En doe Alhagy en de andere bekenden de groeten.
  4. Gerben en Corianne:
    Geniet ervan.
  5. Jan en Herma:
    20 juli 2022
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Na een goede nachtrust veel plezier, geniet ervan met elkaar.
    Doe de groetjes aan alle bekenden daar.

Jan en Herma
  6. Yvonne en Allard:
    20 juli 2022
    Veel plezier en zegen toegewenst!
    Hartelijke groeten uit Alteveer
  7. Fam .Lammers ,:
    21 juli 2022
    Lieve Mensen, ik ben helemaal onder de indruk wat ik zojuist allemaal heb gelezen en gezien.
    Afgelopen Dinsdag aan jullie gedacht hoor toen jullie in het vliegtuig zaten.
    Veel plezier met elkaar. ik ga jullie zeker volgen, Groetjes