Aankomst in Gambia: Klep dicht!

26 april 2024 - Kololi, Gambia

Klep dicht!

Tja, daar staan we dan!
Met de klep dicht!
En die klep gaat niet open. Wat we ook proberen.

De klep die niet open wil, is de klep van de kofferruimte van het busje dat ons naar het vliegveld moet brengen. En als die klep niet open wil, kan onze bagage niet mee.

Wachten op de nieuwe bus

Er wordt een ander busje geregeld. Veel mensen zwaaien ons uit. Wat goed dat ze samen met ons midden in de nacht bij ons blijven wachten. Een uurtje later zijn we onderweg naar Brussels Airport

1000034800

Als we uit het vliegtuig komen en alle formele paspoort zaken zijn geregeld, staat onze chauffeur Alhagi al op ons te wachten. De weg van het vliegveld is afgesloten. Ze gaan daar strepen trekken. Dus moeten we naast de weg  rijden. Hobbeldebobbeldebobbel. Een gratis massage noemen we dat.

We kijken onderweg onze ogen uit. Het is nog steeds rommelig naast de wegen. Maar we rijden ook over een viaduct. Die was er de vorige keer nog niet. Dus we zien door de jaren heen toch vooruitgang.

In het hotel gaan we nog wat eten en daarna slapen. Het was een lange dag.

Foto's: https://projectgambia.reislogger.nl/jeugd-gambia-2024/foto/aankomst-gambia