Regen, regen en waar was de zon?

24 juli 2022 - Kololi, Gambia

Vanmorgen eerst even lekker uitslapen. Half 10 ontbijten met vandaag ook keuze om pannenkoeken te eten. Om 12.00 uur komt Alhagy ons ophalen om naar Lamin Lodge te gaan. Net als we daar aankomen en de bus uitstappen begint het te regenen. Hup gauw de bus weer in, even de bui afwachten. Dat duurde langer dan we dachten, dus toch maar eruit om naar het restaurant Lamin Lodge te lopen.

DSC06274

Boven gekomen een prachtig uitzicht over de mangroven. Er is veel veranderd t.o.v. 4 jaar geleden, in goede zin! Beetje uitbreiding en kapotte stukken weggehaald.

DSC06294

Tijdens het drinken, begint het weer te regenen. Dus verplaatsen we gauw een verdieping lager, waar we droog kunnen zitten. Na een poosje knapt het weer weer op en gaan we naar de oesterfabriek. Nou ja, fabriek...... alles gaat met de hand. Vrouwen gaan de rivier op om oesters te vangen, daarna worden de oesters gescheiden op grootte. Grote komen in de winkels en de andere zijn voor de gemeenschap/ lokale bevolking. De schelpen verpulveren ze voor poeder voor verf.

DSC06279

Het is mooi om te zien dat het is uitgebreid, een restaurant erbij en een souvenirs winkeltje.

En natuurlijk regent het nog steeds, gelukkig tijdens de rondleiding wat minder hard.

Over de zandwegen, hobbelde bobbel, door steeds diepere regenplassen op zoek naar tapalapa. Daar was het eigenlijk te laat voor (half 3) en was in elk winkeltje uitverkocht. We kwamen op de grote weg en daar was eindelijk een winkeltje met tapalapa, bananen en stokbrood. Lekker smullen, een banaan op je brood! Ondertussen bleef de regen maar komen uit de lucht.

Nog even langs de right choice (supermarkt) en daarna naar Maarten, Paula, Tobias en Lars.

DSC06341

Daar hebben we zelf pizza's gemaakt, gebakken in de steenoven en ondertussen werd er ook vlees gebakken op de BBQ. Hartstikke gezellig en heerlijk gegeten.

Terug in het hotel hebben we nog even gezellig bij elkaar gezeten. Eindelijk droog!

1. Jan en Herma:
    24 juli 2022
    Weer veel gezien dus vandaag. Jammer van de regen maar ja ...daar is het regenseizoen voor.
  2. Gert en Alien:
    24 juli 2022
    Een leuke gezellige dag gehad zo te lezen en te zien. Weer mooie foto's! Veel indrukken.
  3. Wouter en Akke Bouwhuis:
    24 juli 2022
    Wij zijn trots op jullie!! Wat fijn dat jullie je inzetten voor onze minder bedeelde medemens!! Mooi om het lezen en de foto’s te bekijken. We blijven jullie volgen.
  4. Mariette Prins:
    24 juli 2022
    Leuk hoor, al die bekende plekken en mensen weer te zien !
  5. Bart en Anneke:
    24 juli 2022
    Mooi verslag van jullie werkzaamheden en ontspanning, ook fijn dat er veel veranderd is in positieve zin. Veel sterkte en werkplezier de komende tijd. Leuk om jullie verslagen te lezen
  6. Miriam Bruinsma:
    24 juli 2022
    Wat jammer van de regen, maar de pizza's zagen en super lekker uit. Hopelijk morgen beter weer om te werken!